Graikija: Helenizmo skulptūra

  • 1.
    Dinamiškumas
    0:23:37
  • 2.
    Belvederio torsas
    0:06:30
  • 3.
    Laokoonas ir sūnūs, III pK
    0:14:55
  • 4.
    Farnezės jautis (Dirkės nubaudimas)
    0:06:08
  • 5.
    Galai
    0:14:31
  • 6.
    Sperlonga skulptūros
    0:08:06
  • 7.
    Pakabintas Marsijas
    0:06:57
  • 8.
    Realizmas
    0:03:57
  • 9.
    Kumštininkas, 350-50 pK ir kiti
    0:05:54


Nors ir šio laikotarpio autentiškų darbų išlikę nedaug, bet, skirtingai nei aptariant Graikijos meną, dabar galima remtis ir negausia originalia helenizmo laikų kūryba, o ne vien romėnų kopijomis. 

Helenizmo laikais išaugo skulptūrų paklausa. Priežastys:

  • Žmonės gyvena turtingiau ir poreikis (ypač pasiturinčių) savo namus, rūmus puošti meno dirbiniais išauga.
  • Egipte, Anatolijoje, Sirijoje, statosi daug naujų „graikiškų“ miestų (vien Aleksandro laikais pradėta statyti apie 150 miestų). Miestuose neišvengiamai turi būti šventyklos, o šventyklose ir jų šventoriuose – graikų dievų atvaizdai. Siekiant šventyklas ir apskritai visą naujų miestų aplinką padaryti „graikiška“ reikėjo daug „graikiškų“ atvaizdų.
  • Aikštės, atsiradę parkai, pasaulietinės paskirties statiniai (teatrai, koncertų salės, pirtys, stojos, cirkai, gladiatorių arenos ir t.t.) taip pat buvo gausiai puošiami skulptūromis. 

 

Išaugusi skulptūrų paklausa gimdė naujus reiškinius:

  • Graikų klasikinio laikotarpio skulptūrų kopijų industriją. Graikų bronziniai originalai dažniausiai būdavo reprodukuojami marmure.
  • Formuojasi paviršutiniškas akademizmas, kai kopijų gamintojai labiau orientuojasi į paviršutinį panašumą, o ne į originalų vidinę, giluminę meninę išraišką.

Vertinimų komentarai

Rūta

Mykolas

1 val 30 min + klausimai lektoriui
(5.00/2 balsai)

KOMENTARAI
2
PERŽIŪROS
36

Ričardas Jankauskas

ricardas jankauskas

MOKYTOJAS

Gimė 1960 12 16 Vilniuje. Baigė Lietuvos Muzikos Akademiją, smuiko specialybę.

Mokymai
49